duminică, 28 noiembrie 2010

Importanta sortarii cuvintelor negative din AdWords

Durata de citire: 3 – 5 minute


De curand administrez un cont de Adwords al unei firme care se ocupa cu produse IT. In acest articol o sa va arat o greseala care te poate costa destul de mult si care iti afecteaza bugetul mai mult sau mai putin daca nu esti atent si il lasi pe nenea google sa “iti faca treaba”.


Intr-un articol anterior krumel scria despre cum poti filtra si genera cuvinte cheie in adwords iar asta ma face sa sar peste a explica din nou acest lucru  .


De asemeni, tot el a mai scris un articol despre cum sa alegi optiunile de potrivire a cuvintelor cheie in campaniile Adwords si cat de important este acest lucru cand pornesti o campanie corect optimizata pe content sau search dupa caz.


Sa revenim la oile noastre si sa va arat ce am gasit in contul de Adword a clientului nostru:


In imaginea de sus cuvintele marcate cu rosul nu au nici o relevanta pentru click-urile primite, deci bugetul contului a fost mancat aiurea de google. Clientul nostru face reclama la [multifunctionale] si lasa cuvantul la liber ( broad match ) care automat atrage trafic nerelevant si el in felul asta a cheltuit din buget pe vizitatori care nu convertesc. Din sortarea pe care am facut-o contului am gasit astfel de cuvinte negative cu zecile. Astfel clientii nostri plateau o suma destul de importanta lui google pe click-uri care veneau de la cuvinte care nu aveau nici o relevanta, atat cu campania rulata cat si cu IT-ul si care automat nu converteau.


De aceea este foarte important de verificat periodic (de preferat o data la 2-3 zile) aceasta optiune pentru a sorta/adauga cuvintele ce nu au nici o relevanta cu reclamele din campaniile pe care le administrati. Este important, totodata in ce fel si cate cuvinte cheie punem intr-o campanie Adwords, cum structuram ad-grupurile si cum plasam cuvintele cheie.


Am tot citit pe unele bloguri de profil cum ca nu exista nici o diferenta intre un cuvant cheie lasat la liber “broad match” si un cuvant cheie pus cu “phrase” , dar eu vin si va spun din propria experienta sa nu ascultati astfel de zvonuri. Din punctul meu de vedere cel mai bine e sa utilizati “phrase” pentru ca e mai save.


Pentru a verifica periodic aceasta obtiune de filtrare a cuvintelor nerelevante pentru campaniile voastre, mergeti in contul de Adwords si selectati campania care va intereseaza apoi selectati keywords>see search terms..>all


Apoi ar trebui sa va apara un tabel de genul,


de unde va puteti selecta si adauga ca negative cuvintele care nu au legatura cu campania si pe care nu vreti sa platiti lui google degeaba.


Deci, in concluzie verificati traficul cuvintelor cheie in mod regulat, utilizati cuvintele cheie negative pentru a bloca traficul nerelevant si nu lasati click-urile junk sa va fure profitul dumneavoastra!


Poti citi articolele si urmarind RSS feed-ul site-ului. Multumesc de vizita!


Articole asemanatoare: Despre Search Funnels sau Palnii de cautare din Google Adwords Durata de citire: 8 – 12 minute Dupa cum probabil stiti cu totii Google a lansat de curand noi rapoarte care vor fi foarte utile pentru toti cei care practica SEM (si nu numai), care pot fi vizibile in toate...Cum poti monitoriza Ad Sitelinks din Adwords Durata de citire: 2 – 4 minute Ca o continuare a postului despre Ad Sitelinks pe .ro, as vrea sa adaug cum poti monitoriza sau studia comportamentul utilizatorului si totodata sa vezi daca convertesc sau daca isi iau click-uri sau...

View the original article here

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu