miercuri, 24 noiembrie 2010

Factori Locali Care Influenteaza Ranking-ul


Am primit azi un mail de la Bogdan Raduta in care ma ruga sa explic o problema ridicata pe blogul lui Demian Turner, anume prezenta unor factori care pot da 2 rezultate diferite la aceeasi cautare. Sunt convins ca daca aveti un site pe .com ati observat fenomenul acesta, cu diferente uneori mari in rank-uri atunci cand cautati in diferite conditii. Incerc sa explic rapid cativa factori care pot cauza problema asta:


1. Search History/Preferences - Ca Google colecteaza date despre aproape tot ce faci pe platformele lor atunci cand esti logat intr-un cont Google (Adsense, Analytics, Webmaster Tools, Gmail, etc) stiam de ceva vreme, doar ca in ultima perioada au decis sa devina ceva mai transparenti. Unul din parametrii care ii trackeaza e web search history-ul, anume ce seturi de keyworduri cauti si probabil (cititi: 100% sigur) date interne despre rezultatele pe care dai click in SERP. Ca idee, daca dai click de mai multe ori pe rezultate de pe digg.com sa zicem, sunt sanse mai mari ca la o cautare viitoare care include un rezultat digg.com acesta sa apara mai sus in rezultate. Asta atata timp cat sunteti logati in contul Google.


De ce e o problema: un webmaster care isi trackeaza rezultatele in Google logat in Gmail spre exemplu, va cauta keyworduri pe care le target-eaza si va da click pe site-ul propriu (nu-mi spuneti ca nu faceti asa, ca nu va cred  ). Stocand rezultatul ca unul preferential, data viitoare cand cautati un keyword targetat pe acelasi site s-ar putea sa primiti un rezultat mincinos, ba chiar foarte mincinos. Acum cateva luni am facut eroare sa caut asa pe site-ul unui client cu care lucrez, pe nisa travelling. Cautarea era “cheap flights” si in mod normal eram undeva pe pozitia 20-23 dar la mine aparea pe pozitia 3. La keywordul respectiv, diferenta de trafic intre locul 20 si locul 3 e undeva pe la 15,000 de hit-uri pe zi, de aceea zic ca uneori rezultatul poate fi foarte mincinos 


Cum eviti/rezolvi problema: nu faci result tracking logat in orice inseamna cont Google. Simple as that.


2. IP Geo-targetting - Lasand la o parte faptul ca in motoarele locale (google.ro spre exemplu) sunt evident bazate pe afisarea rezultatelor locale (cautati “tudi” sau orice alt keyword care are corespondend pe google.ro si apoi pe google.com), mai intervine si un filtru de targetare pe baza IP-ului de unde se face cautarea. Uneori diferenta e drastica si din nou ceea ce tu vezi ca un rezultat bun sau prost, pentru majoritatea celorlalti useri poate fi complet diferit. Incercati cateva cautari pe google.com cu IP romanesc, apoi setati un proxy pentru o cautare cu IP din SUA. Sunt sanse sa gasiti diferente considerabile.


De ce e o problema: Pentru ca pe un site in engleza, s-ar putea sa te bucuri degeaba daca la cautarea ta cu IP romanesc esti pe pozitia 4, daca pt un american va fi pe 15, un chinez il va vedea pe 13 si un spaniol pe 21.


Cum eviti/rezolvi problema: Faci tracking cu IP din tara unde se afla publicul tinta a site-ului tau. Daca faci SEO pentru un site care are ca target public American, setezi un proxy de State. Daca ai un e-shop in franceza, evident ca te intereseaza cum rankezi cu geo-targetting de Franta, deci setezi proxy-ul corespunzator. Un ghid scurt care arata cum setezi un proxy in Mozilla.


3. Browser - Va zic sincer ca nu credeam ca o simpla schimbare de browser poate afecta afisarea rankurilor, mai ales ca nu am putut replica vreun experiment; la mine fiecare cautare e afisata la fel in Mozilla, Opera, IE si Chrome. Pot vedea insa cum unii obtin rezultate diferite, mai ales daca folosesc Mozilla/IE/Chrome: Google Toolbar. E insa un factor mai degraba ipotetic, daca ati observat rezultate diferite la aceleasi cautari folosind browsere diferite, va rog postati aici, poate deslusim misterul 


In alta ordine de idei, urmariti URL-ului unei cautari: http://www.google.com/search?hl=en&safe=off&client=opera&rls=en&hs=xZT&q=posh&btnG=Search&aq=f&oq=&aqi= . De ce ar pastra Google clientul (browserul) ca parametru, daca nu sa il foloseasca intr-unul din algoritmii lor infricosatori.


Ar mai fi cateva chestii de acoperit/discutat, dar nu prea am timp acum sa intru in ele. Poate revin sa completez articolul, dar pana una alta sper sa fi clarificat problema inconsistentei rezultatelor.


View the original article here


Discover the revolutionary strategies to instantly drive unlimited traffic to your websites by exploiting proven traffic magnets! Dominate your market instantly! Affiliates: www.the-web-traffic-evolution.com/affiliates.html


Check it out!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu