sâmbătă, 11 decembrie 2010

Interviu Diana Irimia – Holosfind


Durata de citire: 4 – 7 minute


1. Salut, hai intai sa facem cunostinta cu tine. Cine e Diana Irimia si cu ce se ocupa?


Salutare. Sunt Diana si ma ocup de promovarea website-urilor pe motoarele de cautare, ocazional pe social media. Imi place enorm ceea ce fac si incerc in fiecare zi sa invat si sa fac lucruri noi. Sunt interesata de tot ce tine de marketing-ul online si, in ultima vreme, de antreprenoriat.


2. Care sint inceputurile tale si unde lucrezi acum? Spune-ne ceva despre firma la care lucrezi si ce faci acolo…


Inceputurile mele, nu foarte indepartate, sunt un hibrid intre studiile in stiintele politice si o pasiune pentru marketing si comunicare. Am intrat in contact cu marketing-ului online acum 2 ani cand am si inceput sa lucrez pe un post de consultant SEO la Holosfind, o agentie de marketing online cu o mare experienta pe piata din Franta si care acum este prezenta si pe piata din Romania.


Acolo ma ocup de campanii SEO pentru diferite tipuri de site-uri, avand grija de intreg procesul de optimizare: de la identificarea obiectivelor de promovare ale site-ului, realizarea de review-uri tehnice, crearea de strategii de cuvinte cheie si realizarea de optimizari onpage pana la recomandari pentru linkbuilding, supervizarea implementarii tuturor recomandarilor, monitorizarea vizibilitatii si a evolutiei traficului, actiuni de ajustare in timp si actiuni de promovare specifice altor suporturi online (Images, Maps, platforme video, retele de socializare etc.)

3. Ai un blog pe care scrii si pe care l-am descoperit de ceva timp. Ne poti spune ce te-a facut sa scrii pe blog, oamenii obisnuiesc “sa pierda” energii si idei pe Twitter sau Facebook. 


Pierd ceva energii si pe Twitter si pe Facebook.  De „blogging” m-am apucat dintr-un simplu test. Am vrut sa verific indexarea si metodele de optimizare ale unui blog pe motoarele de cautare. Si asa, prin intermediul unui blog personal, mi-am redescoperit o veche pasiune, pe care o credeam oarecum depasita, si anume aceea de a scrie.


Inevitabil a urmat SEM Playground, un blog de SEO si promovare pe motoarele de cautare, prin care incerc sa ofer cat mai multe informatii despre ce inseamna search marketing-ul si ce beneficii aduce el unei afaceri online. Obiectivul principal al blogului este sa promoveze tehnicile SEO unui public cat mai larg, atat avizat cat si neavizat. As vrea sa popularizez atat cat pot aceasta metoda de marketing online, nu neaparat pentru ca o practic, ci pentru ca ea chiar are aduce rezultate bune si mi se pare fundamentala pentru orice afacere online.


4. Ne poti recomanda site-uri, carti, forumuri sau alte materiale care ti-au fost de folos in timp? Am vrea ca si vizitatorii nostri sa invete de pe ele.


Sunt o multime de resurse de SEO online. Pe langa blogurile oficiale de la Google si „The Big 3” si anume SEOmoz, Search Engine Land si Search Engine Journal, as vrea sa ve recomand cateva bloguri care mie imi plac, fiind informative si bine scrise in acelasi timp: Blue Hat SEO, ViperChill, Fire Horse Trail, Tech’n’Share, TOPrank.


Ceva mai nisate sunt: Social Media Examiner despre blogging si retelele de socializare, ReelSEO pentru tot ceea ce inseamna video SEO si blogul lui Avinash Kaushik care este o resursa extraordinara pentru web analytics.


Nu in ultimul rand voi mentiona blogul Link Assistant pentru ca imi plac tool-urile SEO pe care le-au dezvoltat.


5. Ne poti spune parerea ta despre SEO si SEM in Romania? Eventual o comparatie cu Franta.. (daca ai lucrat acolo). Ce e gresit, ce e ok? Cum ti se pare piata romaneasca?


Am lucrat cu destul de multe website-uri frantuzesti, atat e-commerce cat si site-uri de prezentare. Piata din Franta este mult mai dezvoltata, atat prin prisma utilizarii mediului online cat si prin cea a investitiilor care se fac in proiectele online. Asta inseamna ca promovarea pe motoarele de cautare este mai dificila si mai complexa (comportamentul de search este mai rafinat, competitia mult mai mare, chiar pe nise foarte inguste), dar si ca se investesc multi bani in astfel de servicii de promovare.


In RO cred ca nu foarte multa lume stie ce inseamna SEO si cat de mult poate ajuta o afacere online. De aceea nici nu se investesc multi bani in astfel de actiuni. Mi se pare ok faptul ca exista mult potential, multe afaceri care apar, multe initiative.
Ce mi se pare gresit :

Prejudecata sau perceptia, complet gresita, conform careia online-ul este ieftin; in special SEO-ul care de multe ori vine la pachet cu serviciile de web design dar rareori este integrat intr-o campanie de marketing completa.Ideea ca SEO se face usor, repede si pe o perioada determinata de timp. SEO este un proces continuu, care cere timp (cel putin in faza initiala) si se ajusteaza in permanenta.Tocmai din cauza neintelegerii fenomenului, multi clienti au asteptari exagerate pe de o parte si nu acorda prea multa importanta sau resurse acestui tip de promovare pe de alta parte.

6. Ce iti doresti profesional si personal in viitor?


Pe termen scurt, imi doresc sa continui proiectele incepute si sa fac cat mai bine ceea ce fac. Sa am ocazia sa invat cat mai multe in online.


Pe termen lung, imi doresc sa renunt, candva, la postura de angajat, sa construiesc ceva numai al meu si calatoresc cat mai mult.


Profil online:


Multumim. 


Autor: Krumel


View the original article here

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu